SEXY CELEBRITY PICTURE
HOT NEWS CELEBRITY

Tuesday, December 10, 2013

Tablet murah terbaik 2013

Mencari tablet murah terbaik tahun 2013? Kami di Jom Topi akan menyenaraikan 8 tablet murah dan terbaik sepanjang tahun 2013 untuk anda impikan sebagai bonus tahun ini. 


Google Nexus 7


Dianggap sebagai tablet terbaik 2013, Nexus 7 menjadi pilihan ramai. Bukan sahaja paparan yang tajam dan cerah, Nexus 7 adalah dijadikan contoh untuk tablet-tablet yang ada dipasaran. Processor yang laju selain dari mempunyai kamera 5MP, android 4.3 menjadikan tablet ini penuh dengan spesifikasi yang tinggi dan murah. 

Asus Memo Pad HD 7


Asus adahlah syarikat di sebalik kejayaan Google Nexus 7 Google, tetapi mereka tidak mendapat banyak pengiktirafan, jadi mereka telah membuat keputusan untuk melakukannya secara sendirian. Antara ciri ciri Memo Pad HD 7 adalah plastik yang kukuh yang boleh didapati dalam pelbagai warna, bersama-sama dengan pemproses quad-core 1.2 GHz dan mempunyai paparan 1,280 x 800 IPS, terutamanya ketika mahu bersaing dengan Nexus 7. Walau bagaimanapun, ianya tidak mampu untuk menandingi tablet-tablet yang terkenal. 

Amazon Kindle Fire HDX


Amazon telah meningkatkan ciri ciri Kindle Fire nya dengan pemproses quad-core Snapdragon 800, 2GB RAM serta satu ciri unik tambahan iaitu Mayday. Jangka hayat bateri selama 11 jam cukup untuk anda bermain dengan tablet ini. 


Tesco Hudl 


Percaya atau tidak, Tesco juga ada tabletnya yang tersendiri. Dengan niat untuk bersaing dengan Amazon. Dinamakan Hudl (huddle) tablet ini mempunyai spesifikasi yang agak baik. Pemproses quad-core 1.5 GHz, dwi-band Wi-Fi dan 16GB penyimpanan dalaman yang boleh diperkembangkan sehingga 48GB dengan Micro SD. Skrin 7 inci dengan paparan 243 ppi cukup besar untuk menonton video. Ianya satu langkah bijak dari Tesco untuk memasuki pasaran tablet, terutamanya ketika mereka mempunyai aplikasi dari mata Clubcard untuk membeli-belah dalam talian.


Amazon Kindle Fire


Setelah model Fire yang terdahulu kurang mendapat sambutan, Amazon telah memperkenalkan Kindle Fire yang telah ditambah baik. Dengan paparan HD, harga yang murah serta beberapa perubahan 'kosmetik'. Model baru datang dengan resolusi 1280x800 paparan 7-inci, pemproses dwi-teras dan versi 3.0 sistem operasi Fire. 

Nook HD+


Dengan HD paparan 9-inci, ia adalah pilihan yang terbaik dalam senarai ini jika anda mahu sesuatu yang sedikit lebih besar daripada 7-inci. Tidak seperti tablet Amazon, anda akan mempunyai akses langsung kepada perkhidmatan Google dan Play Store, manakala pemproses dwi-teras terus memastikan tablet ini lancar. Anda akan mempunyai 16GB penyimpanan data tetapi ini boleh dikembang dengan slot Micro SD.

Asus FonePad


Seperti nama tablet ini, ianya bukan sekadar tablet, tapi juga mempunyai upaya untuk membuat panggilan kerana dilengkapi dengan slot simkad 3G. Selain daripada ciri utama ini terdapat juga paparan HD 7 inci dengan sudut tontonan yang baik, slot Micro SD dan kamera belakang 3MP

Samsung Galaxy Tab 3 7.0


Dengan generasi ke-3 ianya mempunyai skrin asas yang sama dari 3 tahun yang dulu. Mempunyai resolusi 1024 x 600 yang tidak sepadan dengan Nexus 7 ataupun Asus Memopad HD. Tablet ini hanya ditambah baik jangka hayat bateri dan juga mempunyai 2 kamera di depan dan belakang. 

No comments:

Post a Comment